livet_i_en_liten_stad

Bloggen som handlar om mitt liv som mamma, fru & barnmorska!

Cykeltur över Golden gate-bron

Kategori: Allmänt

Idag har vi cyklat runt precis hela San Francisco tror jag. Skeptiska som vanligt (BFx 4) släpade vi oss till ett ställe där de hyrde ut cyklar. Jodå vi skulle bara ta en liten tur på 2,5h (13 km) med endast en liten uppförsbacke innan vi cyklade över golden gate-bron, resten var nedförsbacke. Var skeptiska till att barnen skulle klara av det. Jag var minst lika skeptisk att jag skulle klara av det btw. Och ja innan vi kom upp på bron fick vi ta i lite. MEN väl uppe på bron var det fantastiskt coolt. Och jättehögt.

Efter vi cyklat över bron cyklade vi vidare till Sausalito där vi skulle ta färjan tillbaka. Men eftersom det mest osmidiga organisationen vi någonsin varit med om tog det hundra år innan vi kom tillbaka. Först fick vi vänta ca 4 timmar innan färjan gick. Sen var det så fruktansvärt otrevlig personal på färjan. Sen fick vi släpa cyklarna upp på andra våningen för att kunna få av cyklarna, på en pytteliten brant trappa. En tant framför mig kunde inte ens dra upp den själv. Joråsåatt.

MEN förutom färjan gick det BRA och jag är galet stolt över barnen som grejade cykelturen med bravur!! Jäklars så roligt det var, så jag är glad att vi bet ihop och körde på!
Den sista och brantaste backen var när vi skulle lämna in cyklarna, samtliga i gänget trampade på uppför och när vi närmade oss fick vi applåder av flera i personalen som stod hejade på för att vi skulle orka hela vägen upp. Lite kul avslutning på en mycket märklig cykeltur.

Innan vi gick till hotellet hoppade vi in på Madame tussauds. Ja förutom stoppet på godisaffären.

Thilde och Sanna hade sett fram emot Madame tussauds sen vi kom till SF. Och vi hade lovat att gå på det under dagen. Hade inte räknat med att cykelturen skulle ta precis hela dagen. Men vi hann.